Paleo mityba: kokių pokyčių tikėtis?


Iš tiesų, vieno teisingo būdo valgyti nėra. Kai kurie žmonės geriausiai jaučiasi valgydami tik veganišką maistą, kai kurie linkę į Viduržemio jūros dietą. Mes visi esame skirtingi. Tačiau nėra abejojama, kad maistas vienaip ar kitaip veikia mūsų organizmą.

Skirtingai nuo įprastų maisto ribojimo dietų, skirtų svorio metimui, paleo mityba daro teigiamą įtaką visam mūsų kūnui. Šiame straipsnyje pristatysime, kokių pokyčių tikėtis laikantis paleo mitybos principų.

Lengvas svorio metimas. Maždaug trečią, ketvirtą savaitę nuo paleo mitybos pradžios pastebėsite svorio pokyčius. Taip yra todėl, kad vartojami baltymai ir riebalai yra sotūs ir jūs jaučiatės ilgiau sotūs tarp valgymų. Jūs patenkinate savo organizmo mitybos poreikius, todėl dingsta noras užkandžiauti, naudojamos organizmo riebalų atsargos, todėl mažėja nereikalingas svoris.

Švelnesnė ir lygesnė oda. Atsisakius rafinuoto maisto, pieno produktų bei cukraus, jūsų oda taps gražesnė. Mėsoje randamas selenas, vitaminas B5, omega-3, cinkas yra ypač naudingi jūsų odai.

Geresnis virškinimas. Vartojant mažiau angliavandenių, maistas lengviau juda jūsų virškinimo sistemoje. Paleo mityba pagerina žarnyno florą, kuri yra būtina norint palaikyti sveiką virškinimą. Pramoninius grūdus sunku virškinti. Jie sutrukdo sklandų tuštinimąsi. Vaisiai, kuriuose daug pektino, vandens ir ląstelienos padeda lengviau tuštintis.

Sveikesni dantys. Kadangi laikantis paleo mitybos atsisakote saldaus maisto, jūsų dantų emalis atsigauna. Sumažėjęs potraukis užkandžiauti tarp valgių taip pat teigiamai veikia dantis.

Hormonų reguliavimas. Valgant paleo maistą, jūsų organizmas nebegaus toksinų ir didelio kiekio omega-6, kurie veikia hormonų pusiausvyrą. Norėdami dar labiau sureguliuoti hormonus, naudokite kokosų aliejų ir išorei. Tai puikus kūno drėkiklis, pažastų dezodorantas. Iš sodos ir kokosų aliejaus pasigaminkite dantų pastą, burnos skalavimo skystį. Taip dar labiau sumažinsite cheminius produktus savo buityje, kurie veikia hormonus.

Vaisingumas. Vartojamas didesnis kiekis lapinių žalumynų, salotų padidina hormono leptino kiekį organizme. Ir atvirkščiai, angliavandenių perteklius grūduose, perdirbtame maiste sumažina leptino kiekį, o tai gali sukelti vaisingumo problemų.

Menstruacijos. Jos taps švelnesės. Pienas, kofeinas, cukrus, alkoholis gali lemti menstruacijų skausmus, todėl jų atsisakymas padeda sumažinti skausmus.

Sumažėjęs uždegimas. Tokias uždegimines ligas kaip celiakija, 2 tipo cukrinis diabetas, Krono liga, opinis kolitas, aterosklerozė, aukštas kraujospūdis, sukelia pusiausvyros sutrikimai ląstelėse. Lastelės nepripažįsta toksiškų medžiagų kaip maisto, ir siunčia signalus, verčiančius susirūpinti. Baltymų aminorūgštys, sotieji riebalai, mikroelementai padeda atstatyti organizmą ir užtikrinti pusiausvyrą ląstelėse.

Daugiau energijos. Paleo maistas turtingas baltymais, geležimi, kurie padeda išlaikyti energijos lygį. Nebevalgant perdirbto maisto, sumažėja cukraus šuoliai kraujyje, kurie eikvoja mūsų energiją. Paleo mityboje jūs vartojate tik natūralų cukrų, esantį vaisiuose ir kai kuriose daržovėse kartu su baltymais ir riebalais.

Savijauta. Bendrai, jūsų savijauta pagerėja, nes jūsų kūnui tinkamas maistas padeda organizmui veikti tinkamai, o ne toksiškai. Dėl didesnio daržovių vartojimo, jūsų organizmas gaus daugiau magnio, vitamino C, adaptogenų, kurie mažina streso hormono – kortizolio lygį.

Vertėtų atsiminti, kad viso šito pasieksite laikydamiesi šių pagrindinių paleo mitybos principų:

  • Valgykite namuose užaugintą, ekologišką produkciją, kurioje nėra cheminių pesticidų pėdsakų.
  • Mėsa turėtų būti iš laukuose užaugintų gyvūnų, kurie kvėpavo grynu oru ir buvo maitinti žole.
  • Atsisakykite parduotuvėse pirktų sėklų aliejų.
  • Nevartokite pieno produktų.
  • Atsisakykite visų grūdų.
  • Pašalinkite iš savo mitybos trans-riebalus.
  • Nepirkite pramoniniu būdu gamintų maisto produktų.

Literatūra:

https://www.brightwatermedicalcentre.com.au/health-benefits-of-the-paleo-diet.html

https://foodinsight.org/what-is-the-paleo-diet/

Living Paleo For Dummies – Melissa Joulwan, Kellyann Petrucci

Palikite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *