Keto ar Paleo: kaip žinoti, kuri dieta jums tinka labiau?

Nors Paleo ir Keto dietos yra neretai laikomos labai panašiomis, tačiau jos abi turi ir skirtumų. Daugiau apie tai rašėme straipsnyje: Kuo skiriasi Paleo nuo Keto? Tačiau kaip žinoti, kuri dieta jums tinka labiau? Šiame straipsnyje paanalizuosime skirtumus ir padėsime jums susigaudyti, kurią dietą jums geriau pasirinkti.

Paleo ir Keto turi vieną bendrą bruožą – šių dietų racione yra gausybė gerų gardžių riebalų! Žodis „dieta“ čia galbūt nelabai tinka. Labiau norėtusi vadinti mitybomis. Bent jau Paleo tai tikrai, nes ji turi savo filosofiją, panašiai kaip veganizmas. Taičiau mūsų visuomenėje įpraščiau bet kokius mitybos pakeitimus vadinti dieta, todėl šiame straipsnyje tiek Paleo mitybai, tiek Keto dietai naudosime vieną žodį dieta.

Trumpai, kas yra Paleo? Paleo remiasi mūsų paleolito protėvių mitybos įpatumais ir pašalina visus perdirbtus ir rafinuotus maisto produktus. Mūsų protėviai valgė mėsą iš natūraliai gyvenusių gyvūnų, sezoninius augalus, vaisius, taip pat riešutus ir sėklos.

Keto dieta panaši į Paleo, tačiau labiau oreantuojasi maksimaliai padidinti jūsų riebalų deginimo potencialą, ir naudoti ketonus, o ne glikogeną, kaip pagrindinį kuro šaltinį. Tai padeda sumažinti senėjimo požymius, išlaikyti nuolatinį energijos lygį. Keto sutelkia dėmesį į tai, kaip maistas veikia jūsų organizmą biocheminiu lygmeniu.

Nors abejose dietose atsisakoma rafinuoto ir perdirbto cukraus, Keto protokolas reikalauja apriboti angliavandenių suvartojimą iki 20–50 gramų per dieną, priklausomai nuo jūsų aktyvumo lygio, amžiaus, ūgio ir kitų sveikatos detalių. Kai kuriems tai gali būti lengva, o kitiems labai ribojanti dieta, todėl labai svarbu atsižvelgti į tai, kas jums tinka, norint gauti ilgalaikių rezultatų.

Skirtingas Keto ir Paleo požiūris į riebalus, mėsą ir angliavandenius

Nors abiejuose dietose pagrindinis dėmesys skiriamas maisto kokybei, iš kur gaunamas jūsų maistas, kaip jis gaunamas ir kokiuose aliejuose jis gaminamas, paleo dieta visgi yra lankstesnė.

Paleo yra sudaryta taip, kad pagrindinis vaidmuo tenka baltymams, o po to – vidutiniam kiekiui gerųjų riebalų ir įvairių angliavandenių iš daržovių ir vaisių šaltiniui. Mažiau dėmesio skiriame makroelementų skaičiavimui ir angliavandenių vengimui, o daugiau dėmesio – perdirbto ir rafinuoto maisto pašalinimui iš mitybos raciono.

Paleo yra puikus atspirties taškas visiems, norintiems pagerinti savo sveikatą, valgant tikrą maistą kuo natūralesniu pavidalu.

Keto dieta yra panaši, tik skirtingai – daugiausia dėmesio skiriant geriesiems riebalams, tada vidutiniam baltymų kiekiui ir protingai pasirenkant angliavandenius. Taip pat svarbu pažymėti, kad tikroji Keto dieta leidžia naudoti riebius pieno produktus, tačiau atkreipkite dėmesį, kad kai kurie Keto receptai ir programos daug dėmesio skiria pieno produktams.

Keto puikiai tinka tiems, kurie nori pagerinti savo sveikatą. Tačiau netinka tiems, kurie nenori visą laiką išlikti ketozėje (kūno būklė, kai efektyviai naudojame ketonus kaip kuro šaltinį).

Svarbu kokybė

Ir Paleo, ir Keto dietose svarbu suprasti, iš kur gaunamas maistas. Reikia stengtis renkanktis geros kilmės, tvarią produkciją. Daugelį metų žmonės laikėsi Atkinso dietos, valgydami neekologiškus produktus ir prastu maistu maitinamą mėsą. Tokiuose maisto produktuose yra hormonų, pesticidų ir kitų toksinų, kurie gali pakenkti jūsų sveikatai.

Svarbiausia yra sutelkti dėmesį į daugiausiai maistinių medžiagų turintį aukštos kokybės maistą, kuris maitina jūsų kūną ląstelių lygiu ir sumažina kenksmingų cheminių medžiagų poveikį jūsų organizmui. Pamatysite, kad jums reikia valgyti mažiau, nes ilgiau jausitės sotūs valgydami tikrą maistą.

Taigi, kuri dieta jums labiau tinka?

Nėra dviejų vienodų žmonių. Tai reiškia, kad mes visi skirtingai reaguojame į maistą. Nėra stebuklingos piliulės, todėl gali prireikti šiek tiek patyrinėti save, kad išsiaiškintumėte, kas jums tinka geriausiai.

Ar turėtumėte vengti glitimo? Ar galite valgyti nedidelį kiekį pieno produktų? Ar reikėtų vengti medaus? Galbūt Paleo dieta, kurioje yra angliavandenių, jums netiks, nes negalėsite numesti tiek svorio, kiek norite. Galbūt Keto dieta jums nesuteiks pakankamai energijos, reikalingos jūsų gyvenimo būdui.

Geriausia būdas pradėti – pašalinti uždegimą sukeliančius maisto produktus, tokius kaip glitimas, pieno produktai, rafinuotas cukrus. Jei negalite pasakyti, kad tam tikri maisto produktai jums netinka, tada jūs negalite pasakyti, kaip maistas, kurį dedate į savo kūną, veikia jūsų kasdienę veiklą.

Vienintelis būdas išsiaiškinti, kurie maisto produktai gali jums sukelti problemų, yra naudoti savo kūną bandymams. Pašalinkite minėtus maisto produktus bent 30 dienų, tada po vieną per savaitę pridėkite juos atgal į savo mitybos racioną. Stebėkite, kaip pasikeičia jūsų nuotaika, energija, oda ir sveikata. Taip sužinosite, kas gali jums pakenkti ir sukelti uždegimą.


Abi yra puikios dietos, skatinančios valgyti aukštesnės kokybės maistą, daugiau žole šertos sveikų gyvūnų mėsos, be trašų užaugintas daržoves. Manau, kad Paleo yra geriausia dieta pradėti, o jei siekiate greitų rezultatų ir jūsų gyvenimo būdas leidžia daugiau laiko skirti vertinant makroelementus maiste, tuomet Keto dieta jums tikrai tiks.

Taigi, Paleo, dėl savo mitybos lankstumo, puikiai tiks ilgesniam periodui, o galbūt ir visam gyvenimui, o Keto gali būti puikus 4–8 savaičių spyris į užpakalį, kurio reikia norint greitų rezultatų.


Turite klausimų apie Paleo mitybą? Galbūt norėtumėte ją išmėginti, bet nežinote nuo ko pradėti? O galbūt norėtumėt pasidalinti savo patirtimi su mūsų skaitytojais? Ar susipažinti? Mielai lauksiu jūsų laiškų! [email protected] arba [email protected] 🤗

Leave a comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas.