6 mitai apie Paleo mitybą


Dabar kaip niekad ankščiau beveik bet kokia informacija pasidarė ypač lengvai prieinama. Kiekvienas internetinis puslapis, treneriai, dietologai, šeimos nariai ar draugai turi savo nuomonę ar patarimus apie maistą. Tarp tiek daug informacijos lengva pasiklysti. O ypač lengva pasiklysti tarp klaidingos informacijos. Paleo mityba nėra išimtis.

mitai apie paleo mityba


Daugelis žmonių skeptiškai vertina bet kokius pokyčius. Apie Paleo dietą taip pat galima rasti nemažai kritiškų straipsnių, todėl lengva supainioti su tuo, kas tiesa, o kas ne. Tik tie žmonės, kurie yra pakankamai drąsūs, kad išbandytų šią mitybą ir sugeba save tramdyti, atranda daug Paleo mitybos privalumų.

Žemiau pateikiame keletą pagrindinių Paleo mitybos mitų. Galbūt jūs esate vienas iš tų žmonių, kurį stabdo išmėginti Paleo mitybą būtent vienas iš šių mitų.


1. Paleo, tai tik dar viena mažai angliavandenių turinti dieta.

Netiesa. Paleo mityba paprastai nėra apibrėžiama kaip „mažai angliavandenių turinti dieta“. Iš tikrųjų netgi atvirkščiai – sveiki, neperdirbti sudėtiniai angliavandeniai yra netgi rekomenduojami. Besilaikant Paleo mitybos, saldžiosios bulvės, moliūgai ir vaisiai neturėtų būti išimti iš jūsų mitybos raciono. Tai ypač naudinga tiems, kurie gyvena aktyviai, daug sportuoja.


2. Atsisakius pieno produktų, negausiu pakankamai kalcio.

Neteisa. Yra daug kalcio šaltinių, gaunamų ne iš pieno produktų. Tiesą sakant, norint gauti pakankamai kalcio, tektų suvartoti 3 puodelius pieno per dieną! Taigi, pieno produktai nėra pats geriausias kalcio šaltinis. Paleo maisto produktai, kuriuose yra didelis kalcio kiekis: lapiniai žalumynai, žuvis ir riešutai. Tinkamo maisto valgymas – tai dar ne viskas. Tam, kad kalcis absorbuotųsi jūsų organizme, būtina gauti vitamino D, o tam, kad jį gauti, rekomenduojama 3 kartus per savaitę po 10–15 minučių pabūti saulės spinduliuose.


3. Paleo mityboje vartojama per daug baltymų, kurie kenkia sveikatai.

Netiesa. Paleo mitybos piramidės pagrindą sudaro ne baltymai, o daržovės. Vienoje Paleo mitybos porcijoje turėtų būti apie 60–70% daržovių. Sveiki gyvūliniai riebalai taip pat labai svarbūs Paleo mityboje. Taip pat ir sveikieji angliavandeniai, kurie nėra išbraukiami iš Paleo mitybos raciono. Tačiau visi mokslininkai sutinka, kad bet kurioje dietoje taip pat turėtų būti bent šiek tiek baltymų.


4. Valgant per daug kiaušinių, mano cholesterolis padidės.

Netiesa. Kiaušiniai yra bene vienas sveikiausių riebalų ir baltymų derinių. Be to, jie gali būti valgomi pusryčiams, pietums, vakarienei ar net užkandžiams. Galbūt nustebsite, bet kiaušinius galima valgyti kiekvieną dieną ir gausiai! Tyrimai parodė, kad daugeliu atvejų suvalgius iki 3 kiaušinių per dieną, jūsų gerasis cholesterolis (DTL) gali iš tikrųjų netgi pagerėti, o blogasis cholesterolis (MTL) išliks toks pat arba pasikeis iš mažų tankių MTL dalelių į dideles MTL daleles. O tai sumažina širdies ligų riziką.*


5. Turiu atsisakyti visų mėgstamų maisto produktų, įskaitant duoną, blynus ir vaflius.

Netiesa. Paleo mityboje yra begalė receptų kaip pasigaminti sveiką Paleo duoną, vaflius, pyragus, blynus, keksiukus. Žodžiu, viską, ką esame taip įpratę valgyti nesilaikydami sveikų mitybos principų. Yra daug sveikų grūdų ir cukraus alternatyvų. Pagrindinės kvietinių miltų alternatyvos: migdolų, kokosų miltai. Cukraus alternatyvos: bananai, džiovintos datulės.


6. Laikantis Paleo mitybos jausiuosi alkanas.

Netiesa. Laikantis Paleo mitybos, nereikia skaičiuoti kalorijų, todėl porcijų dydis nėra ribojamas. Galima valgyti daržovių, vaisių, mėsos tiek, kiek norima. Persivalgyti šio maisto išties sunku. Pavyzdžiui, gabalėlyje picos yra maždaug 450 kalorijos, tuo tarpu tiek kalorijų gautumėm suvalgę 6 obuolius.


Šaltiniai: Myth: Eggs Raise Cholesterol and Cause Heart Disease – https://myvalleyschools.org/myth-eggs-raise-cholesterol-and-cause-heart-disease/

Palikite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *